The Secret of the Seven Turnings of the Dharma Wheel

Summary: Shunyamurti uses the rise and fall of Buddhist approaches to reveal the nature of one’s resistance to Liberation; these turnings of the wheel of Buddha dharma return us to Sat Yoga, the final destiny of completion for all beings everywhere.
 

Watch the full teaching and discover a treasure trove of teachings, essays, book groups and guided meditations. Sign up for your free 10-day trial of our Members Section LEARN MORE

This Post Has 2 Comments

  1. I translated your pearls of wisdom in french for friends and people who don’t understand english. it’s not perfect but good enough to share. Please feel free to use and share with those who need it as a little gift of gratitude for all that you do for the world. Sincerely yours, Mei Ling

    Les sept tours de la roue du dharma – Shunyamurti posted 14 oct. 2022
    Shunyamurti utilise l’ascension et la chute de toutes les approches originales du yoga et du bouddhisme pour révéler la nature de la résistance d’une personne à la libération. Ces tournants de la roue du dharma de Bouddha nous ramènent au Sat Yoga, la destinée finale de l’achèvement pour tous les êtres, partout dans le monde.

    Dans le premier tour, vous suivez le ”chemin de huit” pour devenir plus altruiste, généreux, vertueux, avec un style de vie correct, sans tricher, mentir, tuer, faire du mal à qui que ce soit. Vous transformez votre vie en une vie dont vous pouvez être fier et dans laquelle vous vous sentez bien. C’est une façon d’aborder la noblesse. Mais cela signifie-t-il que vous allez vraiment éliminer votre soif de libération et supprimer ce sentiment que ce n’est pas tranquillement juste, pas vraiment satisfaisant ? Non… tous les grands saints s’en voulaient toujours de ne pas être assez saints… Parfait ! Le perfectionnisme ne vous mènera jamais là, et donc le premier tour de roue était une sorte de perfection et ”NOUS SOMMES CONTRE cela’’

    Les yogis doivent être dans cet état où nous pouvons fonctionner et remplir notre mission, car les gens vont tomber dans le désespoir, la terreur, l’anxiété, et littéralement mourir avec un grand désespoir et s’ils peuvent recevoir à travers le champ morphogénétique une fréquence vibratoire qui leur donne accès au niveau libéré de conscience qui peut les aider à sortir de la matrice et atteindre cet état de paix alors qu’ils sont encore en vie, cela peut apporter un apaisement du cœur que rien d’autre ne peut accomplir. Parce que nous sommes tous interconnectés et que nous formons tous un seul et même être. Chaque yogi qui atteint la libération de Maya deviendra automatiquement et spontanément un phare de cette lumière divine qui augmente la puissance avec laquelle l’énergie de l’amour divin est disséminée dans la novosphère planétaire et permet à quiconque prie ou fait de la médiation de recevoir une partie de cette énergie et de se sortir du désespoir ou de tout autre état négatif dans lequel il se trouve. C’est notre fonction, offrir cela. Mais vous ne pouvez pas offrir cela si vous êtes encore dans un état d’égo et vous souffrez vous-même. Vous avez l’obligation et le devoir de vous libérer afin que Dieu puisse travailler à travers vous et que vous puissiez être libéré de votre propre karma et sortir de la roue de la naissance et de la mort et compléter votre service au monde, ce qui sera la seule façon de réparer tout le karma de toutes les vies passées. Cela ne peut se faire maintenant que par un abandon total afin d’être un instrument de lumière et d’amour et cette non-dualité doit être l’état de conscience ininterrompu qui libère tout le monde de l’illusion de la souffrance.

    C’est maintenant pour beaucoup une course contre la montre…. Et il est important de comprendre la nature de votre propre résistance à la libération si vous ne l’avez pas brisée.

    Je parle des différentes approches qui se sont développées dans le jeu spirituel, disons….. Vous connaissez tous le module des dix yogas, vous l’avez déjà eu ici, donc je ne vais pas en parler dans ce sens. Je veux parler de la rotation de la roue du Dharma comme les bouddhistes l’appellent, parce que le sat yoga est le yoga originel, c’est un retour à l’ADYA originel qui est la source de ce qui est devenu le yoga bouddhiste, taoïste, védantique. C’était la source des yogas y compris celui de la philosophie grecque et de l’Égypte et de la science spirituelle et des traditions judo-chrétiennes et islamiques, tous étaient basés sur le yoga originel et c’est ce à quoi nous retournons.

    Vous réformez progressivement votre vie…..

    Si nous comprenons comment la pratique et l’approche utilisant le modèle bouddhiste a changé. Le 1er tour de la roue du drame par SHAKYAMUNI a été la déclaration des 4 vérités des ”ARYAS” alias les 4 nobles vérités, (les 4 vérités de ceux qui sont nobles). Aryas signifie celui qui est devenu et a revendiqué sa vraie noblesse spirituelle, et ce concept a été défiguré et corrompu, comme n’étant pas de la race noble, mais dans chaque race il y a ceux qui sont nobles et ceux qui ne le sont pas. Au moins dans le Kali Yuga, nous pouvons dire qu’il y a ceux qui vivent une vie mesquine, plus vicieuse et dégradée, dépendante et dépendante, qui n’est pas noble.

    Un yogi ou un bouddha est quelqu’un qui est devenu noble. Et le premier enseignement qui est considéré comme le premier tournant du dharma.

    Les 4 vérités ont été exprimées à quelqu’un qui était convaincu d’être un être corporel dans le monde. Ils sont vraiment le personnage qu’ils jouent. Si vous êtes dans cet état de vie, alors le 1er tour de roue est correct pour vous, mais il ratifie aussi l’illusion que vous pouvez avoir en même temps qu’il crée une existence graduelle ; il vous entrave aussi, il vous retient parce que le graduel n’arrive jamais comme dans ”demain n’arrive jamais”.

    Par conséquent, les 4 nobles vérités sont vos souffrances, et la raison pour laquelle vous souffrez est que vous voulez quelque chose, vous avez des désirs, vous êtes insatisfait, pas heureux. Vous avez ce qu’on appelle ”DUKKHA”, vous êtes insatisfait de la vie.

    ”Vous ne pouvez pas obtenir de satisfaction”, même si vous allez aux concerts des ”Rolling Stones’’, car rien ne vous rend heureux.

    Mais pour la plupart des gens, ils préfèrent cette approche pour rester plus longtemps dans l’ego, parce qu’ils ne veulent pas vraiment sortir de l’ego, et ils aiment le perfectionnisme, même s’ils prétendent qu’ils n’en veulent pas, mais ça permet de continuer à prétendre qu’ils sont une personne souffrante, et qu’ils ne peuvent pas s’en sortir, que les choses sont sans espoir, qu’ils ne cessent de retomber et de régresser, et tout cela crée une certaine jouissance, et le plaisir de dire à l’autre, je ne suis pas parfait, je ne vais pas être parfait pour toi, et je ne suis pas heureux et ça sera ton problème aussi bien que le mien.

    Parce que l’ego vit dans un état de codépendance, il aime créer des problèmes pour l’autre et projeter que l’autre est son problème et que si seulement l’autre se mettait en cage et était noble, je serais heureux. Fais ton chemin octuple et laisses moi tranquille et ainsi j’irai bien et je serai libéré quand tout le monde sera noble. Mais ça ne fonctionne pas comme ça. Donc ce premier tournant a été un échec.

    Les bouddhistes n’aiment pas en parler de cette façon, mais en fait, ce fut un échec et connu sous le nom de HINAYANA, et de ce fait MAHAYANA fut créé.

    1. Dear Meiling,
      Thank you so much for your excellent translation! Your resonance with the teachings is palpable and we deeply appreciate your efforts and participation in sharing these wisdom teachings with our global sangha!

      And yes, we are definitely open to having your continued participation and translations.
      Gratitude for your presence!
      Namaste,
      Vajra

Leave a Reply

Related Posts

The Delicate Matter of Acquiring Paranormal Powers

The age-old problem that must be faced by adept yogis is how to deal with paranormal abilities, known as siddhis, that often appear unbidden, or can be deliberately developed, as a result of the increase in their power of concentration, intensity of…

The Impossible Dance of the Apparent and the Real

A number of questions are answered regarding the unfoldment of the drama of time and the types of consciousness that arise in the world of appearance, as the divine light dims and the darkness of egoic delusion proliferates. Now, in this darkest…

The Catch-22 That Catches Every Soul

Has your consciousness been hooked like a fish by the illusory lure of desire, penetrated by the point of fear, and trapped by the barb of belief in the ego’s reality? If you have arrived at such a rebarbative condition of pseudo-existence,…

How to Achieve Self-Mastery

We are given a sneak preview of the next online retreat/seminar—The Practice of Self-Mastery—to be taught by Shunyamurti. We learn here the three essential aspects of practice, which involve cognitive understanding of the accurate paradigm of reality, the devotional love of the…

The Two Essential Spiritual Practices

Once you perceive and intellectually grok that you are not the mental program that emits the chatter in the mind, and you halt the narratives that trigger emotional reactions, you are ready to perform the first transformative practice, which is fission from…
Close Menu
×
×

Cart

Sign up to Receive Your Free Sample

By signing up to receive your free sample of Shunyamurti’s thrilling new book, Coming Full Circle: The Secret of the Singularity, you are also subscribing to our weekly newsletter, which will help keep you up to date with newly released content and our online and in-person offerings. You may unsubscribe at any time.

Sign up to Receive Your Free Sample

By signing up to receive your free sample of Shunyamurti’s thrilling new book, Coming Full Circle: The Secret of the Singularity, you are also subscribing to our weekly newsletter, which will help keep you up to date with newly released content and our online and in-person offerings. You may unsubscribe at any time.

Brahmachari:

One whose consciousness has merged with Brahman, the Absolute, and thus has been liberated from all desire, fear, attachment, and material frames of reference. Thus, a Brahmachari naturally lives a life of celibacy, simplicity, and inner solitude.

Satsang:

Meditative meetings in which the highest teachings are shared. Shunyamurti also offers guidance during questions and answers to resolve the most difficult and delicate matters of the heart.

Teleological:

Information, energy, or nonlinear change that occurs as the effect of events that take place in the future and alter the past, which is perceived in the present as non-ordinary phenomena, synchronicities, unpredictable emergent properties or other notable explicate arisings. The source of such forces may also lie beyond chronological time, in higher dimensions of the Real.

The process of non-process:

Since awakening is instantaneous, along with the recognition that one was never really in the dream, but enjoying the creation of the dream, it must be understood that making awakening into a process can only be part of the dream, and has nothing to do with Awakening itself.

The Real:

When we speak of the Real, unless otherwise qualified, we mean the Supreme Real. The Supreme Real does not appear. Appearance is not Real. All that appears is empty of true existence. There are no real things. All that is phenomenal is temporary, dependent, and reducible to a wave function of consciousness. The world does not exist independent of consciousness. There is no matter or material world. All is made of consciousness. Pure consciousness is Presence. It is no-thing, non-objective, not in space or time. All that appears in Presence, or to Presence, is an emanation of Presence, but is not different from That. This is one meaning of nonduality.

The Real is also a term used in Lacanian psychoanalysis. What Lacan means by the Real is that aspect of phenomenal appearance which is overwhelming, traumatic, or impossible. We would call that Real One. It is a relative Real, not Absolute. We add that there is a Real Two, which consists of divine love. Love is not an appearance, but it changes appearance, through recognition of its Source, into a divine manifestation, a projection of God’s sublimely beautiful Mind as infinite fractal holographic cosmos. Real Three is the unchanging Absolute, beyond all conception or image.

Dharma and dharma:

When we use the term Dharma (capitalized), we refer to our dedication to living in accord with the timeless principles of impeccable integrity that keep us in harmony with Nature and our Supernatural Source.

When we use the term without capitalization, we refer to our acceptance of the community’s processes, protocols, and chain of command with the “Haji! Spirit” of going the “extra mile” and working overtime when necessary to make the impossible inevitable, as our unconditional act of surrender to Love.